خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی به یکی از کارهای روزمره ما ایرانی ها تبدیل شده است. نسبت به چند سال گذشته خریدهای اینترنتی، بسیار زیاد شده اند. از محصولات آرایشی، بهداشتی گرفته تا محصولات صوتی و تصویری و لوازم آشپزخانه و مواد غذایی در فروشگاه های اینترنتی به فراوانی موجود است.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی، همانند ویترینی میباشد که شما میتوانید محصولات مورد نظر خود را در آن مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید کنید. در خرید اینترنتی، پرداخت بصورت آنلاین میباشد و از طریق پست سفارشی به دست مشتری میرسد.
قابلیت در NewNet
با بهره گیری از این قابلیت، امکان آن فراهم شده است تا بتوانید با خیال آسوده به صورت حرفه ای و فراگیر تجارت خود را به عرصه نمایش بگذارید و با وسعت بالاتری از متقاضیان خدمات کسب و کارتان ارتباط بگیرید.
چرا باید برای فروشگاه خود یک وب سایت داشته باشیم؟
1ـ رقابت با سایر کسب و کارها
2ـ اینترنت در دنیای امروزی به یک ابزار حیاتی برای مردم جامعه تبدیل شده است
3ـ وب سایت فروشگاهی بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی است
4ـ فروشگاه شما با طراحی سایت 24 ساعته خواهد بود
راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چندان فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی هم باید محصولات تان را مشخص کنید و طریقه برخورد با مشتریان و اعتماد سازی را، اگر ندانید چرا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید و فقط می دانید داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند کسب و کار پر سودی را برای شما رقم بزند. مطمئن باشید شکست می خورید.
نحوه طراحی سایت فروشگاهی چگونه است؟
شما برای اینکه بتوانید یک وب سایت فروشگاهی مجهز و کامل داشته باشید دو راه پیش روی خود دارید. یا باید از کدنویسی برای طراحی وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید و 0 تا 100 وب سایت خود را به صورت اختصاصی کدنویسی کنید، که این روش مزایا و معایب خودش را دارد.
طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی ممکن است بسیار زمانبر باشد و برای افرادی که آشنایی زیادی با این زمینه ندارند، هزینههای اضافی ای را در بر داشته باشد. به همین دلیل شما میتوانید برای فروش کالای خود اقدام به خرید فروشگاه اینترنتی آماده یا فروشگاه ساز کنید. مواردی وجود دارند که در خرید فروشگاه اینترنتی آماده باید در نظر داشته باشید تا سایت مورد نظرتان دارای شرایط مناسب کسب و کار شما باشد.
1ـ انتخاب اسم دامنه مرتبط و مناسب فروشگاه
2ـ طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای و قدرتمند، کاربر پسند و رسپانسیو
3ـ ظاهر گرافیکی جذاب و کاربری آسان
4ـ باز شدن سریع صفحات سایت
5ـ داشتن روشهای پرداخت آسان و ایمن
6ـ نوار جستجو و استفاده از فیلترینگ
7ـ هماهنگ با استانداردهای نماد الکترونیکی یا Enamad
8ـ قابلیت ثبت خبرنامه
9ـ سازگاری با انواع صفحه نمایش ها
10ـ ایجاد صفحه اول جذاب
11ـ ساخت صفحه درباره ما جامع و کامل
12ـ ساخت صفحه تماس با ما
13ـ ایجاد صفحه خدمات
14ـ صفحه محصولات یا فروشگاه
15ـ بخش مقالات سایت
16ـ قابلیت تبادل نظر درباره محصولات
17ـ جدول مشخصات فنی محصولات
18ـ ایجاد سبد خرید برای محصولات همراه با کد تخفیف
19ـ تعریف انواع روش های پرداخت و امکان اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی
20ـ مدیریت سفارشات، نحوه پرداخت، نحوه ارسال کالا
21ـ تعریف بی نهایت محصول به همراه دسته بندی و ویژگی های آن
22ـ قرار دادن تصویر مختلف یا ویدئو برای محصول
23ـ سفارش محصول در زمان کوتاه
24ـ بازاریابی هدفمند و اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل
25ـ ایجاد پروفایل کاربری برای مشتریان برای مشاهده وضعیت سفارش ها و ویرایش آن
26ـ دارای زیر ساخت قوی سئو برای شناخته شدن توسط موتورهای جستجو
مرحله اول : مشخص کردن نوع محصولات
اولین گام در راه اندازی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی، مشخص کردن محصولات آن است. درست مثل یک فروشگاه فیزیکی شما هم باید مشخص کنید که چه محصولاتی قرار است در فروشگاه اینترنتی تان به فروش برسد. یک راه برای مشخص کردن نوع محصولات این است که خودتان به چه رشته ای علاقه دارید و حس می کنید در آن موضوع توانایی دارید. مثلا اگر در حوزه موسیقی فعال هستید می توانید به سراغ فروش آلات موسیقی بروید. پس همیشه به این توجه داشته باشید که به چه چیزی علاقه دارید. علاقه داشتن به کاری که می کنید بسیار مهم هست حتی در یک فروشگاه اینترنتی! نکته بعدی بررسی پرفروش بودن محصولات است. باید تحقیق و بررسی های خود را روی محصولاتی که قصد فروششان را دارید انجام دهید و ببینید آیا خواهان و طرفدار دارند یا خیر؟ برای این کار از ابزارهای موجود مثل Google Keyword Planner یاGoogle Trends استفاده کنید. البته بهترین ابزار خود سایت گوگل است. با جست وجوی محصولات مد نظرتان می توانید ببینید چقدر صفحه در مورد آن موضوع موجود است و رقابت بین فروشگاههای اینترنتی موجود چقدر سنگین است. هرچقدر رقابت شدیدتر باشد مسلماً حوزه پرطرفداری را انتخاب کرده اید. مورد بعدی که بسیار مهم است، این است که هیچ وقت همه چی فروش نباشید! اگر واقعا قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی موفقی داشته باشید با فروش بالا، سعی کنید فقط یک گروه و دسته از محصولات را برای فروش انتخاب کنید. مثلاً یا آلات موسیقی بفروشید یا مواد شوینده. به اصطلاح از روش نیچ مارکتینگ استفاده کنید. در بین فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی این تنها راه برای رقابت با آنها است.
(نیچ مارکتینگ نوعی طرح و برنامه برای بازاریابی هدفمند است که تمرکز خود را بر روی بخشی مشخص و تخصصی از بازار قرار داده است و به مصرفکنندگان این حوزه، کالا و خدمات ارائه میدهد. به عبارت دیگر، به جای پوشش دادن حوزههای مختلف کالا و خدمات، نیچ مارکتینگ به گروه کوچکتری محدود شده است.
تمرکز نیچ مارکتینگ بر روی بخش مشخصی از بازار معطوف شده است. برای موفقیت در این حوزه باید سه مورد زیر را در نظر داشته باشید.
* تعیین بهترین حوزه تخصصی (نیچ) * درک نیازهای مشتریان در این حوزه * فراهم کردن نیازهای مشتریان
به عبارت دیگر در این روش سعی بر این است که به شکل مشخصی، محدوده مشتریان بالقوه را مشخص کنیم. به طور معمول این حوزههای تخصصی همواره زیرمجموعهای از یک بخش بزرگتر هستند.)
مرحله دوم : شناخت مخاطب هدف
یکی از مراحل اولیه و مهمی که در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه کنید شناخت مخاطب هدفتان است. یعنی اینکه چه کسانی قرار است وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند و محصولات شما را بخرند؟ مثلاً اگر فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی دارید، مخاطبان شما قطعاً زنان و دختران جوان هستند یا مردانی که می خواهند برای همسرشان کادو بخرند. برای شناخت مخاطبان هدف خود بهتر است برای آنها پرسونا بسازید. مثلاً مخاطبان هدف شما بین چه رنج سنی هستند؟ محل زندگیشان کجاست؟ بیشتر علاقه مند به چه محصولاتی هستند؟ چقدر می توانند برای خرید محصولات تان هزینه کنند؟ چرا باید از محصولات فروشگاه شما استفاده کنند؟ و …
(پرسونا تصویری فرضی و شفاف از یک فرد (و گاهی یک کسب و کار) است که میتواند مشتری یا مخاطب یا خریدار ایدهآل ما باشد و فکر میکنیم این تصویر، در مورد تعداد قابل توجهی از مشتریان، مخاطبان یا خریداران ما مصداق دارد.
به بیان دیگر، پرسونا به مجموعهای از ویژگیها، ترجیحات، داشتهها، خواستهها و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب یا مشتری فرضی اشاره دارد.)
مرحله سوم : انتخاب نام فروشگاه اینترنتی
انتخاب نام فروشگاه اینترنتی هم یکی از مهمترین مراحل در ساخت فروشگاه اینترنتی است. برای اینکه اسم فروشگاه اینترنتی تان در ذهن مخاطبانتان بماند باید نامی انتخاب کنید که درخور فروشگاه اینترنتی تان با توجه به موضوع و نوع محصولاتتان باشد. به عنوان مثال دیجی کالا چون قرار بود محصولات دیجیتالی را بفروشد. این نام را برای خود گذاشت. بگذریم که الان همه چیز می فروشد!
شما هم باید نامی انتخاب کنید که خاص و جذاب و در عین حال مرتبط به موضوع کاری تان باشد که همیشه در ذهن مشتریان تان بماند و سریع فروشگاه اینترنتی شما را به یاد بیاورند. البته اسم فروشگاه تان در واقع همان عنوان برندتان هم محسوب می شود. پس به همین دلیل باید در انتخاب عنوان فروشگاه اینترنتی تان دقت لازم را داشته باشید.
نام فروشگاه اینترنتی همان نام دامنه سایت تان است. فقط فراموش نکنید اسم فروشگاه اینترنتی تان مانند یک کارت ویزیت برای شماست که هر زمانی که دوست داشته باشید نمی توانید آن را عوض کنید. پس در انتخاب عنوان فروشگاه اینترنتی تان دقت لازم را داشته باشید که بعداً پشیمان نشوید!
مرحله چهارم : انتخاب فضای مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی
در مرحله بعد باید به فکر یک میزبان مناسب و مطمئن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تان باشید. منظور از میزبان همان هاستی است که قرار است فروشگاه اینترنتی شما روی آن قرار گیرد. بهتر است در انتخاب یک هاست مناسب دقت لازم را داشته باشید چون هاستی که باید برای یک فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید با یک سایت معمولی فرق می کند.
چون فروشگاه اینترنتی شما ممکن است دارای ماژولها و پلاگینهای بیشتری برای افزودن امکانات بیشتر باشد به همین دلیل باید هاستی را انتخاب کنید که تمام این موارد را پشتیبانی کند.
گذشته از این باید هاستی را انتخاب کنید که سرعت و قدرت بالایی داشته باشد. اگر تصمیمتان را گرفته اید که یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنید بهتر است از همین ابتدا یک هاست قوی انتخاب کنید. چون بسیاری از دوستان بر این باورند که در ابتدا از هاستهای معمولی و ارزان قیمت تر استفاده کنیم و بعد آن را ارتقاء دهیم که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی این طرز فکر چندان درست نیست!
مرحله پنجم: طراحی ظاهر فروشگاه اینترنتی
در این مرحله نوبت به طراحی و ساخت ظاهر فروشگاه اینترنتی می رسد. در واقع می توان گفت این مرحله یک پروسه جداگانه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی محسوب می شود. برای این کار هم همانطور که ابتدای مقاله گفتم راه هایی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.
همین ابتدا عرض کنم برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود شرکتهای طراحی سایت را فراموش کنید. چون با توجه به امکاناتی که یک فروشگاه اینترنتی دارد باید هزینه های بسیار سنگینی را بپردازید. طراحی فروشگاه اینترنتی با یک سایت معمولی یا شرکتی با توجه به امکاناتی که باید داشته باشد بسیار متفاوت است و مسلماً هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت.
هزینه های طراحی یک وب سایت فروشگاهی شامل چه مواردی است؟
هزینه یک فروشگاه اینترنتی مقداری نسبت به سایر فروشگاه ها متفاوت است و بستگی به سناریو تعیین شده توسط مشتری، تعداد محصولات و… دارد.
چگونه در اینترنت تبلیغ رایگان کنیم؟ کجا می توانیم تبلیغ کنیم؟
یکی از مکانهای مناسب برای معرفی خود و محصولات، اینترنت هست. امروزه با فراگیر شدن این صنعت الکترونیکی، می توان به راحتی در سطح گستردهای آگهی های خود را در دید عموم قرار داد.
زمان بندی تحویل کالا
امکاناتی را فراهم کنید تا مشتری تاریخ، روز و ساعت مورد نظر خود را برای تحویل محصول تعیین کند. مسلماً چنین امکانی می تواند رضایت مشتریان را نسبت به فروشگاه اینترنتی شما چند برابر کند.
تخفیف و قیمت گذاری پویا
تخفیف و قیمت گذاری پویا یک ابزار قیمت گذاری چند منظوره و ارتقاء بخش برای فروشگاههای اینترنتی است که به داینامیک پرایسینگ معروف است. داینامیک پرایسینگ به آسانی، کار چندین محصول را برای فروشهای منظم، تبلیغات، پیشنهادهای ویژه، قیمت گذاری عمده، قیمت گذاری پکیجی، پیشنهادات روزانه، قیمت گذاری عضویتی، پلن های وفاداری خریداران، قیمت گذاریهای مبتنی بر زمان و مکان و… انجام می دهد. همچنین شما می توانید با کمک این محصول قیمت ها را تحت شرایطی تغییر دهید و یا شامل هزینه های خاصی بکنید.
مثال هایی از تخفیف های سبد خرید:
1ـ ایجاد تعداد نامحدود قوانین تخفیف شرطی سبد خرید
2ـ کنترل بر اعمال تخفیف قبل از محاسبه مالیات یا بعد از محاسبه مالیات
3ـ کنترل بر اعمال تخفیفات همه، اولین تطابق یا بیشترین تخفیف
4ـ اعمال شدن تنها در صورتیکه سبد خرید فاقد محصول یا تعدیل قیمت باشد
5ـ پشتیبانی از تخفیف درصدی و تخفیف مقداری
6ـ تنظیم اختیاری تاریخ شروع و پایان تخفیف
کیف پول الکترونیک
در اینجا یک روش جدید باورنکردنی برای مدیریت وفاداری مشتری وجود دارد. این روش توسط چندین شرکت که در زمینه های طراحی سایت، فروش هاست، خدمات ترجمه ی آنلاین و… فعالیت می کنند استفاده شده است. آنها متوجه شده اند که با پیشنهاد دادن شارژ کیف پول به مشتریانشان، نرخ فروش محصولات و خدماتشان به طور طبیعی افزایش می یابد. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید این کار را انجام دهید. شما با اعمال تخفیف برای خریدهایی که از طریق کیف پول صورت گیرد می توانید وفاداری خریدارانتان را تضمین کنید و مشتری شما به طور منظم اقدام به شارژ کیف پول خود خواهد کرد.
استعلام آنلاین قیمت محصول
با استفاده از محصول استعلام آنلاین قیمت محصول، می توانید فروش آنلاین خود را فعال کنید .محصولاتی که دارای نوسان قیمت هستند را به لیست استعلام اضافه کنید. هر زمان کاربر وارد صفحه محصول شود به جای دکمه افزودن به سبد خرید گزینه استعلام قیمت را مشاهده میکند و با کلیک برروی این گزینه یک پیام در ربات تلگرام و یا پنل مدیریت وب سایت، برای شما ارسال میگردد و صفحه کاربر به حالت انتظار میرود تا شما به پیام پاسخ دهید. پس از ارسال قیمت برای ربات و تأیید توسط شما قیمت جدید در سایت به کاربر اعلام میشود و گزینه افزودن به سبد خرید مجدد ظاهر میگردد و کاربر میتواند با قیمت جدیدی که برای محصول تعیین نمودید محصول را خریداری نماید. شما میتوانید توسط تنظیمات محصول استعلام آنلاین قیمت محصول تعیین کنید تا چه مدت پاسخگویی شما ممکن است زمان ببرد. برای مثال اگر زمان پاسخگویی را 5 دقیقه در نظر بگیرید، با یک تایمر به کاربر اعلام میگردد حداکثر زمان پاسخگویی مدیریت 5 دقیقه است و 5 دقیقه کاربر را در انتظار قرار میدهد.
باشگاه مشتریان/ Loyalty
ما یک باشگاه مشتری را به عنوان یک باشگاه ارتباطی تعریف می کنیم که بوسیله یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضاء (مشتریان و صاحبان کسب و کارها) ایجاد شده و عمل می کند و به آنها مجموعه ای از منافع را به همراه ارزش افزوده های زیاد ارائه می دهد.
همانند تعریف باشگاه که در مفهوم کلی به معنای گردآمدن گروهی از افراد در یک تشکل منسجم است باشگاه مشتریان نیز به معنای گردآمدن مشتریان یک مجموعه /برند تجاری در کنارهم گفته می شود. البته نباید آن را با باشگاه های ورزشی و… اشتباه گرفت چون اساساً این گروه توسط مجموعه هایی نظیر فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های پوشاک، بانکها و… شکل می گیرد که عملکردی متفاوت با باشگاه به مفهوم عام دارد.
باشگاه مشتریان برای تأمین نیازها و ایجاد منافع بیشتر مشتریان در برندهای تجاری شکل می گیرد. گردآمدن مشتریان در یک تشکل ارزش مشتریان را بیشتر نموده و حس وفاداری آنها را به مجموعه ها نیز بیشتر می کند. معمولاً باشگاه مشتریان همراه با اجرای برنامه وفاداری خواهد بود.
ـ طراحی سایت به صورت فروشگاهی و آموزشی در NewNet
ـ طراحی سایت در ارتباط با حوزه کاری شما
ـ پشتیبانی سایت بطور حرفه ای
ـ سئو و رتبه بالای موتور جستجوگر
ـ بازاریابی و تبلیغات حرفه و کسب و کار شما
ـ هماهنگی با گوشی و تبلت
وب سایت هایی که با ویترین ساخته می شوند واکنش گرا هستند و در هر دستگاهی بر مبنای صفحه و اسکرین نمایش داده می شوند.
ـ دارای دامنه اختصاصی
شما می توانید دامنه اختصاصی خود را بهینه کنید بدون اینکه با دردسرهای خرید هاست و دامنه مواجه شوید.
ـ قابلیت تبدیل به اپلیکیشن
یکی از قابلیت های منحصر به فرد طراحی سایت با ویترین این است که شما می توانید وب سایت خود را به صورت وب اپلیکیشن (PWA) در موبایل داشته باشید.
انواع پکیج های طراحی سایت فروشگاهی در NewNet عبارتند از:
1ـ سایت فروشگاهی با امکانات پایه
2ـ سایت فروشگاهی اینترنتی استاندارد
3ـ سایت فروشگاهی حرفه ای
4ـ سایت فروشگاهی حرفه ای چند فروشنده
به همراه: هدیه فروشگاه اینترنتی
پشتیبانی | 12 ماه پکیج حرفه ای ـ 6 ماه پکیج استاندارد ـ 3 ماه پکیج پایه |
تعداد جلسه آموزش | 3 جلسه پکیج حرفه ای ـ 2 جلسه پکیج استاندارد ـ 1 جلسه پکیج پایه |
تعداد محصولات که مجری باید بارگذاری کند | 30 محصول پکیج حرفه ای ـ 15 محصول پکیج استاندارد ـ 5 محصول پکیج پایه |
طراحی سایت فروشگاهی
دسته بندی سایت فروشگاهی در NewNet به 3 روش زیر تقسیم می شود:
1ـ سایت فروشگاهی با امکانات پایه که شامل:
روش اول: (طراحی اختصاصی ـ 200 مگابایت هاست رایگان ـ ثبت دامین ir رایگان)
ردیف | امکانات | توضیحات تکمیلی |
1 | مدیریت صفحات | قابلیت مدیریت صفحات در طراحی سایت و همچنین اضافه کردن صفحات متنی و مقالات دلبخواهی به طور نامحدود |
2 | منو و زیر منو | امکان شاخه بندی منو ـ دسته بندی و مدیریت منوها بطور نامحدود و با امکان اتصال به فروشگاه و استفاده از تصویر با کیفیت بالا با زبان HTML |
3 | مدیریت گالری | نظارت و مدیریت فایلهای سایت با امکان آپلود کردن فایل دلخواه |
4 | ویرایش ساده | کاربرد آسان برای مدیریت و امکان تغییر اطلاعات و داده ها در وب سایت |
5 | سیستم ثبت سفارش | قابلیت ثبت سفارشات کاربر به همراه سبد خرید و محاسبات قیمت اقلام خریداری شده و ارزش افزوده و سایر احتمالات مدنظر کاربر |
6 | روش های خرید و ارسال | سیستم بصورتی طراحی شده است که امکان تعریف روش خرید از سایت و ارسال محصول بصورت انتخاب خودکار روش خرید و یا ارسال محصول براساس نوع تعریف محصول |
7 | سیستم پیگیری سفارشات | کاربر در هر لحظه که بخواهد می تواند از روند سفارش خود مطلع شود و کد پیگیری دریافت نماید. |
8 | روش های پرداخت و تسویه | امکان خرید اینترنتی بر روی وب سایت و اتصال به درگاه بانکی و کارت های عضو شبکه شتاب و امکان تسویه و تحویل درب منزل و امکان کارت به کارت |
در روش اول هدیه ویژه فروشگاه به قرار زیر است:
ردیف | امکانات | توضیحات تکمیلی |
1 | قالب گرافیک اختصاصی | در این حالت با توجه به نیاز و کاربری مدنظر شما و کسب و کارتان و متناسب با نوع و فضای کاری شما، ظاهر وب سایت بطور اختصاصی و با توجه به درخواست شما طراحی خواهد شد. تمامی مراحل طراحی با توجه به خواست و طرح دلخواه شما و با هماهنگی با شما طراحی خواهد شد. به یاد داشته باشید که مالک قالب طراحی شده فقط خود شما خواهید بود. |
2 | میزبانی فضا و ثبت دامنه و دامین اختصاصی | میزبانی فضا تا 200 مگابایت هاست بطور کاملاً رایگان بر روی سرور ویندوز، بهمراه کنترل پنل پلسک و ایمیل با تعداد بالا و بصورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت بهمراه ثبت دامنه و دامین اختصاصی ir بصورت رایگان |
3 | پشتیبانی و بروز رسانی | ما همیشه در دسترس شما خواهیم بود تا بطور کاملاً حرفه ای و اختصاصی پشتیبانی وب سایت شما بهمراه بروزرسانی امنیتی را تضمین دهیم تا شما هیچگاه دچار مشکل و اختلال نشوید. |
روش دوم: سایت فروشگاهی استاندارد با امکان پیگیری محصول توسط کاربر بعد از شمارش + نماد اینترنتی
ردیف | امکانات | توضیحات تکمیلی |
1 | مدیریت صفحات | قابلیت مدیریت صفحات در طراحی سایت و همچنین اضافه کردن صفحات متنی و مقالات دلخواه بطور نامحدود |
2 | تعریف تعداد نامحدود کالا | تعریف کالا یا خدمات بطور نامحدود و امکان تعیین تصویر و قابلیت های خاص برای هر کالا |
3 | منو و زیر منو | امکان شاخه بندی منو ـ دسته بندی و مدیریت منوها بصورت نامحدود و با امکان اتصال به فروشگاه و همچنین استفاده از تصویر با کیفیت با زبان HTML |
4 | مجموعه بندی مطالب و محصولات | انتخاب مجموعه و زیر مجموعه برای هر دسته از مطالب و محصولات در وب سایت |
5 | مدیریت گالری | مدیریت و نظارت بر فایلهای سایت با امکان آپلود کردن فایل دلخواه |
6 | ویرایشگر ساده | کاربرد آسان برای مدیریت و امکان تغییر اطلاعات و داده ها در وب سایت |
7 | کلمات کلیدی | تعیین کلمات کلیدی و کاربردی مطالب برای موتورهای جستجو |
8 | امکان درج نظر خریداران | این امکان فراهم شده است تا کاربران بتوانند در ارتباط با محصولات اظهار نظر کرده و نظر خود را ثبت کنند که بعد از تائید مدیر سایت قابل نمایش است. |
9 | سیستم ثبت سفارشات | قابلیت ثبت سفارشات کاربر به همراه سبد خرید و محاسبات قیمت اقلام خریداری شده و ارزش افزوده و سایر اتصالات مد نظر کاربر |
10 | روش های خرید و ارسال | سیستم بصورتی طراحی شده است که مکان دریافت سفارش، روش خرید از سایت و مدل ارسال محصول توسط کاربر انتخاب و به همان روش انجام می شود. |
11 | نمایش کالاهای پر فروش | پرفروش ترین کالاها در قسمت های خاصی مثل صفحه اول به نمایش گذاشته می شود. |
12 | نمایش کالاهای جدید | هر کالای جدیدی به صورت جداگانه در صفحه اول یا صفحات خاصی از وب سایت به نمایش گذاشته می شود که با لیبل جداگانه به کاربر نمایش داده می شود. |
13 | سیستم پیگیری سفارشات | به هر کاربر نام کاربری اختصاص می گردد که می تواند از روند سفارش خود مطلع شود و کد پیگیری دریافت نماید. |
14 | روش های پرداخت و تسویه | امکان خرید اینترنتی بر روی وب سایت و اتصال به درگاه های بانکی و کارت های عضو شبکه شتاب و امکان تسویه و تحویل درب منزل و امکان کارت به کارت و سایر روش های پرداخت |
هدیه ویژه فروشگاهی اینترنتی در روش دوم:
ردیف | امکانات | توضیحات تکمیلی |
1 | قالب گرافیکی | در این حالت با توجه به نیاز و درخواست شما متناسب با فضای کاری کسب و کارتان بطور اختصاصی ظاهر وب سایت شما طراحی خواهد شد. توجه داشته باشید تمامی مراحل طراحی با توجه به درخواست و طرح دلخواه شما طراحی خواهد شد و لازم به ذکر است که مالک قالب تنها خود شما خواهید بود. |
2 | میزبانی فضا و ثبت دامنه | میزبانی فضا تا 1000 مگابایت هاست رایگان بر روی سرور ویندوز، بهمراه کنترل پنل پلسک و ایمیل با تعداد بالا و بصورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت بهمراه ثبت دامنه و دامین اختصاصی ir بصورت رایگان |
3 | پشتیبانی و بروز رسانی | ما همیشه در دسترس شما هستیم تا بصورت کاملا حرفه ای و اختصاصی، وب سایت شما را بهمراه بروز رسانی امنیتی تضمین دهیم تا شما هیچگاه دچار مشکل و اختلال نشوید. |
روش سوم: سایت فروشگاهی حرفه ای
ردیف | امکانات | توضیحات تکمیلی |
1 | مدیریت صفحات | قابلیت مدیریت صفحات در طراحی سایت و همچنین اضافه کردن صفحات متنی و مقالات دلخواه بصورت نامحدود |
2 | تعریف تعداد نامحدود کالا | تعریف کالا یا خدمات بطور نامحدود و امکان تعیین تصویر و قابلیت های خاص برای هر کالا |
3 | منو و زیر منو | امکان شاخه بدنی منو ـ دسته بندی و مدیریت منو بصورت نامحدود و با امکان اتصال به فروشگاه و همچنین استفاده از تصویر با کیفیت به زبان HTML |
4 | مجموعه بندی مطالب محصولات | انتخاب مجموعه و زیر مجموعه برای هر دسته از مطالب و محصولات در وب سایت |
5 | مدیریت گالری فیلم، عکس و فایل | مدیریت و نظارت بر فایل های سایت با امکان آپلود کردن فایل دلخواه |
6 | کلمات کلیدی | تعیین کلمات کلیدی و کاربردی مطالب و متن ها برای موتورهای جست و جو |
7 | بخش اخبار و مقالات | اضافه کردن بخش اخبار و مقالات بصورت پیشرفته یا وبلاگی که امکان نمایش بروزترین اخبار در صفحات را داراست. |
8 | امکان درج نظر کاربران و خریداران | این امکان فراهم شده است تا مصرف کنندگان خدمات نظرات و پیشنهادات خود را ثبت نمایند که پس از تایید مدیر، قابل نمایش است. |
9 | سیستم ثبت سفارشات | قابلیت ثبت سفارشات مصرف کنندگان خدمات بهمراه سبد خرید و محاسبات قیمت اقلام خریداری شده و ارزش افزوده و سایر احتمالات مد نظر کاربر |
10 | سیستم کنترل موجودی | سیستم مدیریت انبار و تعیین مقدار موجودی و اطلاع رسانی به مدیریت در صورت اتمام موجودی کالا |
11 | نمایش کالاهای پرفروش | پرفروش ترین کالاها در قسمت خاصی مانند صفحه اول سایت به نمایش گذاشته می شود. |
12 | نمایش کالاهای جدید | هر کالای جدیدی بصورت جداگانه در صفحات اول یا صفحات خاصی از سایت به نمایش گذاشته می شود که با لیبل جداگانه به کاربر نمایش داده می شوند. |
13 | سیستم پیگیری سفارشات | به هر کاربر نام کاربری اختصاص می گردد که بتواند از روند سفارش خود اطلاع پیدا کند و کد رهگیری دریافت نماید. |
14 | ویرایشگر حرفه ای | ویرایشگر تخصصی با دسترسی و کاربرد آسان برای مدیریت فروشگاه و تغییر اطلاعات و متون با امکانات نامحدود |
15 | تعریف متغیر برای محصولات | تعریف متغیرهایی مانند رنگ، سایز، گارانتی برای هر محصول و امکان اختصاص عکس برای هر متغیر |
16 | روش های خرید و ارسال | امکان نحوه و تعریف روش های خرید از سایت و یا ارسال محصول، و امکان انتخاب روش خرید یا ارسال محصول بر اساس نوع تعریف محصول، در سیستم خرید طراحی می شود. |
17 | روش پرداخت و تسویه | امکان خرید اینترنتی بر روی وب سایت و اتصال به درگاه های بانکی و کارت های عضو شبکه شتاب، امکان تسویه و تحویل درب منزل و امکان کارت به کارت و سایر روش های پرداخت |
18 | مدیریت حسابهای بانکی | امکان تعریف انواع حساب های بانکی با امکان تعریف بصورت آنلاین و یا درج فیش واریزی یا ارسال شماره کارت و ایمیل به کاربر |
19 | لیست علاقه مندی ها | لیست علاقه مندی ها با قابلیت نمایش در پنل کاربری و همچنین پنل مجزا در فروشگاه با امکان حفظ اطلاعات بصورت محرمانه در مراجعات بعدی |
20 | اشتراک گذاری محصولات | دسترسی آسان کاربران با کلیک تمام مطالب و محصولات را می توانند در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند |
21 | امکان اعمال تخفیفات | با استفاده از این قابلیت می توانید در هر حالتی بر روی محصولات خود تخفیف اعمال کنید بعنوان مثال: تخفیف بر روی محصولی خاص، دسته ای خاص، سفارش یا مبلغی معین، تخفیف بصورت ریالی یا درصدی، تخفیف در یک بازه زمانی مشخص، براساس کد تخفیف و… |
22 | شمارنده معکوس | شمارشگر معکوس برای تاریخ های مشخص شده و کاملا داینامیک |
23 | طراحی برای موبایل و تبلت | امکان طراحی رابط کاربردی واکنش گرا برای دستگاه ها و نمایشگرهای مختلف با اندازه صفحه نمایش مختلف، مثلا نسخه مخصوص موبایل و تبلت، نمایشگر با اندازه مختلف نمایشگرها. |
24 | نظر سنجی | امکان ثبت و مقایسه نظرات مصرف کنندگان خدمات در ارتباط با کالاهای مصرفی که شما تعیین می کنید، دقت کنید این نوع نظرسنجی با گزینه مشابه آن در بالا متفاوت بوده و هر کدام کاربرد خاص خود را دارا است. |
25 | طراحی پاپ آپهای باز شونده | نمایش تبلیغات و محصولات یا اطلاعات خبری در پنجره باز شونده بدون محدودیت در صفحات دلخواه |
هدیه فروشگاه اینترنتی در روش سوم:
ردیف | امکانات | توضیحات تکمیلی |
1 | قالب گرافیکی اختصاصی | در این حالت با توجه به نیاز و درخواست شما متناسب با فضای کاری کسب و کارتان بطور اختصاصی ظاهر وب سایت شما طراحی خواهد شد. توجه داشته باشید تمامی مراحل طراحی با توجه به درخواست و طرح دلخواه شما طراحی خواهد شد و لازم به ذکر است که مالک قالب تنها خود شما خواهید بود. |
2 | میزبانی فضا و ثبت دامنه | میزبانی فضا 2000 مگابایت بصورت کاملاً رایگان بر روی سرور ویندوز بهمراه کنترل پنل پلسک و ایمیل با تعداد بالا و بصورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت بهمراه ثبت دامنه و دامین اختصاصی ir رایگان |
3 | پشتیبانی و بروز رسانی | این قابلیت پشتیبانی و بروز رسانی امنیتی به شما این تضمین را می دهد که هیچگاه دچار اشکال نشوید. ما همیشه در دسترس شما خواهیم بود. |
سایت چند فروشنده
Market Place یا سایت چند فروشنده وب سایت فروشگاهی است که می توان دکان و غرفه مجازی خود را راه اندازی کنید. در واقع یکی از کاملترین و کاربردی ترین فروشگاه های اینترنتی می باشد. این مدل از سایت مناسب کسب و کارهایی است که توان شناسایی کردن شکاف و ضعف بازار را دارند و می توانند برای حل این شکاف و مشکلات، برنامه ریزی و برنامه سازی بالایی داشته باشند.
شما با داشتن یک سایت فروشگاهی اینترنتی این امکان را دارید که در هر زمان، تمامی محصولات و خدمات خود را عرضه کنید و دامنه وسیعتری از مشتریان را در دست داشته باشید تا به افزایش درآمد دست یابید.
اساس کار فروشگاه اینترنتی تمرکز بر روی ارائه خدمات و محصولات در یک بستر واحد بوسیله چند فروشنده می باشد.
ما در NewNet قابلیت این را در اختیار شما قرار می دهیم که هر فروشنده محصولات، یک صفحه اختصاصی بهمراه لیست محصولات فروشگاه خود را داشته باشد.
با توجه به رشد تجارت و رقابت در عرصه فعالیت های تجاری، امروزه اکثر کسب و کارها به روش فروش اینترنتی روی آورده اند. با بهره مندی از فروشگاه اینترنتی پا به عرصه بزرگتری در فروش اینترنتی بگذارید. علاقه مندی مخاطبان به استفاده از دنیای مجازی ما را به سمت استفاده از اینترنت و تلفن های هوشمند کشانده است، امروزه استفاده از اینترنت و کسب و کار مجازی رشد کسب و کارتان را سرعت می بخشد.
انواع Market place
مدل عمود تجاری
مناسب کسب و کارهایی است که از طریق منابع متعدد و متفاوت، محصولاتی را به فروش می رسانند که همگی به یک دسته تعلق دارند. بعنوان مثال سایت فروش ساعت های لوکس و محصولاتی که مرتبط به این دسته هستند و به این دسته ارتباط دارند می توانند این کالاها را از طریق عرضه کنندگان و فروشندگان مختلف در یک بستر واحد خریداری کنند.
مدل افقی تجاری
این مدل متناسب با کسب و کارهایی است که همگی در بستری با رقابت بالا انواع متفاوتی از محصولات و خدمات را عرضه می کنند.
مدل جهانی تجاری
در این مدل تمامی عرضه کنندگان محصولات و خدمات بصورت گسترده و در مقیاس جهانی به فعالیت می پردازند و محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند. در واقع با یک بازارچه الکترونیکی سر و کار داریم که وسعتی به اندازه جهان را در بر می گیرد.
نمونه موفق در این زمینه ebay می باشد که هر نوع محصول و خدماتی که تصور کنید را به مخاطبانش عرضه می کند.
NewNet چه خدماتی را در این زمینه به شما ارئه می دهد؟
* طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای چند فروشنده مطابق با نیاز کسب و کار شما
تیم کاری NewNet بطور کاملاً حرفه ای با بهره گیری از کارشناسان متبحر طراحی و برنامه نویسی پس از مطالعه و بررسی کامل در ارتباط با مدل نحوه کسب و کاری شما اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی مطابق با درخواست خود شما می کند.
سعی ما بر این است تا در طراحی فروشگاه اینترنتی تمامی قسمت های سایت با هماهنگی و تبادل نظر با شما طراحی شود تا فضای واقعی و نزدیک تری با کسب و کار خود را از ما دریافت نمایید.
*ارائه پنل مدیریت اختصاصی سایت فروشگاهی
- افزونه یا پلاگین متناسب با درخواست و نیاز متقاضی و مشتری طراحی می شود و روی پنل مدیریتی نصب خواهد شد. با این کار شما به راحتی امکان مدیریت جامع و کاملی را دارا خواهید بود.
- ارائه صفحه اختصاصی برای هر فروشنده
در فروشنده اینترنتیِ چند فروشنده، هر فروشنده صفحه مخصوص بخود را دارد و با توجه به دسترسی هایی که با تایید مدیر برای هر فروشنده قابل نمایش است فروشندگان می توانند به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشند.
- سطوح دسترسی متنوع به فروشندگان و کارمندان:
با استفاده از این دسترسی، امکان آن وجود خواهد داشت که نقش های هر فرد را در سیستم معین کنید.
- روش های پرداخت آنلاین:
NewNet با ارائه درگاه های پرداختی داخلی باعث تسریع روند پرداخت های غیر حضوری خواهد شد.
- نمایش وضعیت درخواست:
با داشتن پنل مدیریتی NewNet شما می توانید به تمامی درخواست ها، خرید، پشتیبانی و… دسترسی کامل داشته باشید.